Ha azt mondom, szenzoros feldolgozási zavar, akkor a legtöbb ember a szenzoros dobozokra, és más tevékenységekre asszociál, mint lehetséges megoldásra.

És igen, ebben sok igazság van, a poszt végére kiderül.

Ezúttal azonban máshonnan indítom a témát!

– Ádám lassan és sok hibával olvas! – ezzel a problémával keresett meg Ádám édesanyja. 

Ahogy az lenni szokott, felmértem Ádám olvasását, és valóban lassabb tempóban olvasott, sok-sok hibával.

De feltűnt még valami. A vizsgálat alkalmával szeretem, ha minél játékosabb az alkalom, így sokszor használok labdát: csak egyszerűen dobom vagy éppen gurítom, és kapcsolódik hozzá valami egyszerű feladat.  Így volt ez most is, de Ádám egyszerűen nem tudta elkapni a labdát. 

Ezen kívül a másolással is gondja akadt, a tollbamondás azonban egészen jól sikerült.

A vizsgálat közben pedig többször dörzsölte a szemét – rákérdeztem az édesanyjánál, hogy voltak-e szemvizsgálaton, és kiderült, hogy voltak, Ádámnak ugyanis sokszor erősen könnyezik. a szeme. Ez főleg a suliban fordul elő, ahol  erősnek érzi a világítást. 

Otthon ő az, aki nem szeret villanyt kapcsolni, inkább a sötétet kedveli, bántja a szemét a fény.

Ezek alapján úgy gondolom, Ádámnak a vizuális területen lehetnek szenzoros feldolgozással kapcsolatos problémái.

Első lépésben a megfelelő szem-kéz koordináción dolgoztunk. Ezekről a gyakorlatokról ebben a posztban nem írok, de ha szívesen olvasnál róla, hagyj egy kommentet a poszt alatt!

Ádám kapott egy gyors segítséget tőlem, aminek nagyon örült, és sokat javított ez az eszköz az olvasási tempóján.

Ezt az eszközt az Amazonról rendeltem.

Egy készletben több színes kis téglalap is található, vannak gyerekek, akik bizonyos színekre könnyebben figyelnek, így hasznos lehet ezt is kitapasztalni.

A mutatóujj begyét is gondosan megjelölték, így a gyerekek könnyen beállíthatják az önálló használathoz.

Ádám édesanyjával részletesen átbeszéltük mind a 8 érzékelési rendszer működését.

Kiderült, hogy Ádámnak több érzékszerv esetében is kombinált szenzoros igénye van.

Kiemelten érintett a látás, és a taktilis érzékelés, így nem volt kérdés, hogy sokat dolgozunk majd gyurmával.

Ennek okát részletesen kifejtem majd az Én másképp érzem! szenzoros program során, ahol a teljes szenzoros feldolgozás folyamatát megismerheted.

Mivel ebben a posztban nincs mód arra, hogy részletesen kifejtsem az okokat, csak annyit mondok, hogy a gyurma az egyik legtökéletesebb eszköz, amivel ilyen esetekben dolgozhatunk.

Ezért szeretnélek megajándékozni egy ingyenes szenzoros csomaggal, melyben találsz néhány egyszerű receptet, ötleteket a felhasználáshoz, illetve 1-10-ig a gyurmalapokat és a pillangó fejlődését bemutató posztert, melyet szintén gyurmával tudsz a leghatékonyabban használni.

Ha szeretnéd letölteni, csak iratkozz fel a hírlevelemre, és máris megkapod!

Hogyan használhatod ezeket a lapokat?

  1. A számolós gyurmalapokon készítsétek el a számot mutató kezet gyurmából!
  2. Ugyanígy a számjegyet is formázzátok meg!
  3. A kis körökbe gyurmagolyókat ültessetek, és a számlálás során lapítsátok szét a golyókat!

Egyáltalán nem véletlen, vagy “divat” csupán, hogy gyurmalapok készültek!

A taktilis ingerfeldolgozás fejlesztése során ugyanis a nyomásnak, lapításnak nagy szerepe van, így ezt a lépést ne hagyjátok ki!

Ha komolyabban, mélyebben érdekel a téma, vagy a te gyermekednek is szenzoros feldolgozással kapcsolatos problémái vannak, akkor KATT IDE, és jelentkezz még ma a programra!

Remélem, tetszettek az ötletek!

Vidám játékot kívánok!

Ha szeretnéd letölteni a szenzoros játékcsomagot, iratkozz fel a hírlevélre!

A honlap cookie-kat használ. Részletek

Az adatvédelmi tájékoztató ide kattintva érhető el.

Bezárás