Az öt leggyakoribb rendezetlen összképet mutató írás okai – melyek ezek?

Előre szólok, nem vagyok grafológus, csak grafomán 🙂
Az írást nem lélektani szempontból elemzem – inkább a képességek lesznek a fókuszban.

Az öt leggyakoribb rendezetlen összképet mutató írás okairól szeretnék neked írni.

Sajnos azt tapasztalom, hogy néhány szülő úgy van vele, hogy a gyermek írásán nem szükséges dolgozni, hiszen ott a billentyűzet, majd azon szépen ír.
A számítógépen van helyesírás-ellenőrző is, így az is pipa, azzal sem kell foglalkozni.

Azonban az írásnak nem csupán tantárgyi funkciója van, hanem a szakértő számára bizonyos értelemben diagnosztikai eszköz is.
Ha meglátom egy alsós gyermek írását, bizony sok információt tudok meg a részképességeiről.
Nézzük sorban!

Lássuk, melyek a leggyakrabban előforduló okok, ami miatt egy gyerkőc írása kívánnivalót hagy maga után!

9

Görcsös kézírás, szinte belevésve a füzetbe – nos ennek oka leggyakrabban a bizonytalan ceruzatartás. De akkor is görcsössé válik az írás, ha nem alakult ki a csuklóból vezérelt mozgás, és a gyermek még mindig vállból indítaná a mozdulatokat. Naná, hogy a vállból indított betűk nem férnek majd el a sorok között, így aztán erővel kell a lendületet fékezni!

9

A betűk nem a megfelelő vonalközbe kerülnek – Ezek leggyakrabban téri tájékozódási zavarra utaló jelek. Ne tévesszen meg, ha már meg tudja mondani, melyik a jobb és bal keze, ezt iskolára már megtanulhatja, azonban ettől még nem biztos, hogy valóban jól tájékozódik. Ez az olvasás során is gondot jelenthet.

9

Az írás során a hurkolásokat nem sikerül kiviteleznie, például kis írott l, f,g, gy, stb betűk esetében. Ilyenkor a keresztezett mozgások sem sikerülnek megfelelően, illetve a testközépvonal átlépésével is gondjai lehetnek a gyermeknek. Ez szintén okozhat az olvasás területén is gondokat!

9

Viszonylag rendezett íráskép, sok-sok helyesírási hibával.
Nos ennek többféle oka is lehet. Egyrészt elképzelhető, hogy az írásmozgással minden rendben van, és a probléma inkább auditív területen van. Azonban sok esetben ez csalóka, és bizony az íráskép okozza a fő problémát.
Egyszerűen a gyermek nem tud két területre fókuszálni: vagy a szépírásra törekszik, vagy a helyesírásra figyel. Nos, ha az előbbi tűnik fontosabbnak, akkor a kézírás olyan energiákat von el tőle, hogy a helyesírásra egyszerűen nem marad elég fókusz…Neki mindig választania kell: szép írás vagy helyesírás?
Első-második osztályban inkább a szépírást választja, hiszen ezen érez nagyobb hangsúlyt, majd harmadik-negyedikben inkább a helyesírás kerül a fókuszba, és így nagyon romlik az írás rendezettsége.

9

Szabálytalanul leírt betűk – és most nem arra gondolok, hogy picit rövidebb valamelyik betű szára, hanem arra, amikor nem záródik egy kerek betű, egyik jobbra, másik balra dől – ez leggyakrabban technikai hiányosságra utal, és sok esetben a mozgásemlékezet nem működik megfelelően

Mit tehetsz, ha ezeket a jeleket tapasztalod a gyermeked írásán?

Látható, hogy ha a problémák gyökerére fókuszálunk, és ezeket a képességeket fejlesztjük, akkor nem csupán az íráskép változik előnyösen, hanem más területeken is jobban fog teljesíteni a gyermekünk.
Tipikusan ilyen terület az olvasás, és a helyesírás.
Az íráskép változása számos más területen pozitív változást hoz magával, hiszen nem gyakoroljuk az írást, hanem fejlesztjük azokat a képességeket, melyek az íráshoz szükségesek!

Jelentkezz a Szebben írok! komplex  grafomotoros fejlesztés online tanfolyamra!  Nézd meg, hogyan segíthetsz gyermekednek szebben írni! KATT IDE, vagy a  bal oldali képre!

TETSZETT  EZ AZ ÍRÁS?

Iratkozz fel A SKILLO levelekre, és feliratkozásod után sok más értékes írást, játékot, sablont küldök neked! 

A honlap cookie-kat használ. Részletek

Az adatvédelmi tájékoztató ide kattintva érhető el.

Bezárás