Karácsonykor azt szeretnénk, hogy békésen teljen az ünnep pár napja.

Bizonyára igyekszünk is finomat főzni, hogy senki ne maradjon éhes.

Mindenkinek olyan ajándékot csomagolni a fa alá, amiben örömét leli.

Előző napokban elrendezni a mosást, vasalást, rendrakást, hogy ne maradjon házimunka legalább Szentestére.

Azt gondoljuk, mi igazán mindent megtettünk a világbékéért – most szeretnénk hátradőlni és élvezni a munkánk gyümölcsét.

És mi történik?

Szenteste – amikor végre együtt a család – borul minden.

A gyerekek nyűgösek, mindenkinek a másik ajándéka tetszik jobban – és ha még csak így lenne, simán el lehetne cserélni egymás között – de nem, fél pillanat múlva mégis a saját ajándék kell. Mivel ez kis fáziskéséssel változik az összes gyereknél, így az egész este erről fog szólni.

Az, hogy a feltálalt vacsorát nem eszik meg, már csak hab a tortán.

Nyilván üres hassal aludni sem lehet, és innentől teljes a káosz!

De mégis, hogyan előzheted meg a teljes összeomlást?

Most 5 nagyon egyszerű tanácsot hoztam – mindegyik igazát a saját bőrömön tapasztaltam meg. Talán még nem késő, ha átgondolod, miként tudsz változtatni!

1. Az “együtt a család” élménye nekünk mindig második napra érett meg!

Legyen szó nyaralásról, karácsonyról, vagy húsvétról, az első nap mindig az összecsiszolódásról szólt, és még sok csattanás fordult elő. Második napra már kisimult mindenki, és sokkal kevesebb volt a feszültség! Igyekezz úgy szervezni, hogy 24-e előtt már együtt töltsétek a napot!

2. A főbb napirendi pontok karácsonykor is maradjanak a helyükön: ébredés, étkezések ne tolódjanak el!

Hat éven aluli gyerekeknél rendkívül fontos a napi ritmus! Biztonságot és kereted ad a napjának, ha karácsonykor is délben van ebéd, és karácsonykor is van alvás ebéd után. A karácsonyra sütött bejgli vagy más finomságok ne legyenek folyamatosan elől, így a gyerkőcnek alkalma lesz megéhezni a főétkezések időpontjára! A menüsor ne üssön el teljesen a megszokottól, mert a gyerekek elég konzervatív beállítódásúak!

3. Szelektálj a programok között!

Tudom, nagyon nagy a kísértés, hogy sokféle közös programot zsúfoljunk a 3 napba, de próbálj meg ellenállni! Nálunk kifejezetten kérték a 3-4 éveseim is, hogy legyünk otthon! Ekkora gyerekeknek bőven elég a Szenteste eseményeit feldolgozni, nem biztos, hogy minden rokont a következő két napban kell meglátogatni!

4. Nem túl sok a fény, a zene?

A kicsi gyerekek idegrendszere nem érett a túl sok villogó, vagy éppen csak erős vizuális ingert befogadására, feldolgozására. Figyelj arra, hogy ne égjen, ne villogjon folyamatosan a fény-füzér a karácsonyfán! Ha túlterheled az idegrendszerét, hamarabb elfárad, nyűgösebb lesz.

Ugyanez vonatkozik a karácsonyi zenére is! Csodaszép, és igencsak emeli a hangulatot a zene, de figyeld a gyermekeidet, nem zavarja-e már őket! Fél óránál tovább ne szóljon, tartsatok egy kis szünetet, legyen csend is, melyben megpihenhet!

5. Túl sok a cukor!

Az ünnepek alatt hajlamosak vagyunk sokkal több cukros édességet fogyasztani. Azt tapasztalom, hogy ezt csakis tudatos kontrollal lehet visszafogni. Ha nem figyelünk, hipp-hopp beleugrik még egy beigli vagy zserbó a szánkba! Nem csak gyerekeknél, hanem felnőtteknél is elindul a vércukor-hullámvasút. Hirtelen feldobódunk, jókedvünk lesz, felpörgünk, majd egyszer csak – amint leesik a vércukorszintünk, elfáradunk, kimerülünk, ingerlékenyek leszünk. Nem kell aszkétaként megvonnunk magunktól vagy gyerekeinktől a finom sütiket sem, de figyeljünk arra, hogy étkezés után fogyasszuk el, és tényleg mértékkel tegyük!

Boldog karácsonyt kívánok!

Ha szeretnél további érdekes témákban olvasni iratkozz fel a SKILLO levelekre! Feliratkozásod után sok értékes játékot, sablont küldök neked! 

A honlap cookie-kat használ. Részletek

Az adatvédelmi tájékoztató ide kattintva érhető el.

Bezárás