Nagy örömömre egyre több ovi, iskola, és persze otthon a szülők is, tudatosan használnak alternatív segítséget a gyermekek figyelmének fenntartásához, vagy éppen a viselkedésük optimalizálásához.

Mire gondolok konkrétan?

  • Illóolajakat párologtatnak diffúzorból a tanórán, melyek segítenek a koncentráció fenntartásában.

  • A falakon ábrákat, posztereket helyeznek el, ami a véletlen tanulást támogatja.

  • Halk zene szól a szabad játék/kézműves alkotás ideje alatt, ami elősegíti, hogy a gyerekek nyugodtabban viselkedjenek.

  • Sorolhatnék még példákat, de talán mindenkinek érthető, milyen jellegű dolgokra gondolok…

Ha azonban megnézed a fenti két képet, azonnal látható, hogy ami az egyik gyermek szemének jól esik, az a másik gyermeknek túl sok.

Vannak gyerekek, akiket zavar a túl sok dekoráció a falon, eltereli a figyelmüket, és sokkal jobban érzik magukat egy minimalista osztályteremben.

Más gyerekek pont fordítva: számukra nagyon fontosak az élénk színek, sokkal jobban tudnak figyelni a pedagógus magyarázatára, ha közben a vizualitáson keresztül elegendő ingerhez jutnak.

Természetesen nehéz berendezni egy osztálytermet úgy, hogy mindkét csoportnak megfelelő legyen.

Egy rövid gondolatot engedj meg az  esszenciális olajok használatáról is! Egyre több oviban, iskolában használjuk ezeket, anélkül, hogy felmértük volna a gyerekek szenzoros igényeit!

Ami az illatokat illeti, a neten nehéz átadni, mert illatos blogok még nincsenek – de talán elképzelni nem olyan nehéz.

Ami számodra kellemes intenzitású illat, és segít a koncentráció fenntartásában, másnál túl intenzív, erős, és megfájdul tőle a feje.

Így osztályteremben, ovis csoportszobában én nem javaslok diffúzort használni, hiszen sokszor a gyerekek nem is tudják még megfogalmazni, számukra mi a komfortos intenzitás.

Én a magam részéről nagyon szeretem ezeket az olajokat, és tapasztalom a pozitív hatásait, de tiszteletben kell tartanunk, hogy mások másképp dolgozzák fel ezeket az ingereket.

A DoTerra olajokból már kaphatók a touch változatok, én ezeket ajánlom fel a gyerekeknek. Így nem lengi be olyan erősen a szobát, de a pozitív hatását képes kifejteni.

Mi a megoldás? Hogyan lehet minden igénynek megfelelni?

Minden igénynek nem lehet megfelelni.

Emiatt aztán sokan a Google vagy a Pinterest segítségével látnak neki az érzékszervi fejlesztésnek.

Azonban anélkül, hogy pontosan ismernénk gyermekünk szenzoros igényeit, könnyen félrecsúszik ez a segítség!

Az Én másképp érzem! szenzoros programban 8 alkalmon keresztül mérjük fel a gyermekeink szenzoros igényeit, így a második modul végére egy kész térképet kapsz a kezedbe, mely a gyermeked szenzoros szükségleteit mutatja.

Minden érzékszervre lebontva fogod tudni, hogy mely csoportba tartozik a gyermeked. Így a későbbiekben is elég nagy biztonsággal meg tudod jósolni, hogy egy-egy új szituációban hogyan fog reagálni. Ennek a tudásnak a birtokában pedig fel tudsz készülni a lehetséges reakcióira, illetve tudni fogod, mivel tudod megelőzni az esetleges problémákat.

A program végére pedig egy “szenzoros diétát” tudsz számára összeállítani, hogy minimalizálni tudd az esetleges feldolgozási zavar negatív hatásait.

Ez érdekel, megnézem!

A honlap cookie-kat használ. Részletek

Az adatvédelmi tájékoztató ide kattintva érhető el.

Bezárás