Nem tudom, kinek mennyire szokása az, hogy egy-egy (tan)év végén visszapillant az elmúlt hónapokra, hogy számvetést készítsen, mi jó és mi kellemetlen történt menetközben, mit érdemes folytatni, és min szükséges változtatni.

A magam részéről ennek nagy híve vagyok, hiszen ez szolgálja a fejlődésemet, és így tisztábban látok.

Persze a legjobb, ha kapok visszajelzéseket is, de ezek nélkül is szeretem összegezni, mi hogyan történt, mik a tanulságok. Ez segít abban, hogy rendet tegyek magamban, és tényleg tovább léphessek. Lezárjam azt, ami fájdalmas vagy zavaró esetleg, és megőrizzem jó emlékül azt, ami arra érdemes. Fontos ez, mert így arra tudok fókuszálni a jövőben, ami előremutató és valóban fontos, és jóval kisebb esélye van annak, hogy elmúlt dolgokon rágódjak hasztalanul.

Mivel az iskola az a hely, ahol a gyerekek és az őket képző felnőttek is igen sok időt töltenek, mindenképp érdemesnek látom, hogy a tanévzáró után ne csak úgy fejest ugorjanak a vakációba, hanem szenteljenek kicsi időt a mögöttük lévő 10 hónap lelki lezárására is. Különösen fontos ez akkor, ha a tanév valamiképp megterhelő volt – márpedig sajnos úgy tapasztalom, hogy általában az.

Éppen ezért összeszedtem néhány pontban, melyek azok a témák, amelyek őszinte átgondolása segíthet lezárni az elmúlt időszakot, hogy a nyári szünet úgy indulhasson, hogy az ember valóban szabadnak érezheti magát!

Íme, a segítő kérdések:

Kérlek, vedd figyelembe, hogy ezt az anyagot legközelebb a 2020-as tanév végén fogom újra elküldeni, így a feliratkozásod pillanatában nem fogsz hozzáférni, nem fogod tudni letölteni!
Azonban más aktuális anyagokat, játékokat elérsz majd azonnal!

PEDAGÓGUSOKNAK

9

Mit tartasz a tanév 3 legnagyobb szakmai sikerének, amit te értél el?

9

Mi tette élvezetessé a munkádat?

9

Mi volt a 3 legnagyobb kudarcod ebben a tanévben?

9

Írj le 3 dolgot, amit szeretnél megváltoztatni jövőre az iskolában!

9

Nevezd meg, kik segítettek neked legtöbbet a munkád során!

9

Hogyan tudod jobban segíteni a kollégáidat?

9

Melyik célod elérésében segítettek a diákjaid?

9

Volt-e olyan célod, aminek eléréséhez nem kaptál segítséget a diákjaidtól?

9

Nevezz 3 területet, amelyekben fejlődni szeretnél jövőre!

9

Melyik könyveket szeretnéd kiolvasni a nyáron?

DIÁKOKNAK (FŐLEG AZ ALSÓ TAGOZATOSOKNAK)

9

Mire vagy büszke a tanév során elért eredményeid közül?

9

Melyik volt a legélvezetesebb tanóra az év során?

9

Melyik pedagógussal tudtál legkönnyebben beszélgetni?

9

Ha te állítanád össze az órarendet, akkor melyik órából lenne a legtöbb a suliban?

9

Sorold fel a legjobb barátaidat!

9

Mi volt a tanév során a legrosszabb élményed?

9

Hogyan tudtad ösztönözni magad a tanév során?

9

Mi az a 3 dolog, amit szeretnél megváltoztatni az iskolában?

9

Milyen területen szeretnél fejlődni jövőre?

9

Milyen könyveket szeretnél elolvasni a nyáron?

Kérlek, vedd figyelembe, hogy ezt az anyagot legközelebb a 2020-as tanév végén fogom újra elküldeni, így a feliratkozásod pillanatában nem fogsz hozzáférni, nem fogod tudni letölteni!
Azonban más aktuális anyagokat, játékokat elérsz majd azonnal!

A honlap cookie-kat használ. Részletek

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close