Régebben sokszor kérdezték meg tőlem, hogy bírom a hat pici gyerekkel – nem egészen másfél év korkülönbség volt az átlag közöttük, így valóban egyszerre voltak kicsik. Lucám hat éves volt, mikor Soma megszületett, szóval nekem létszükséglet volt, hogy napirendünk legyen.

Állítom, hogy a napirend mentett meg attól, hogy néha össze ne roppanjak. Nálunk fix időben volt az ébresztő, fix időben a reggeli, a napi teendők pedig rendben következtek egymás után, így számomra is kiszámítható volt, mikor lesz egy kis szabadidőm. És persze fordítva is igaz volt, a gyerekek is tudták, mikor számíthatnak arra, hogy együtt vagyunk, és tudták, mi után mi következik.

A napirendet hétvégén is tartottuk, persze ilyenkor lazult némileg, de a főbb pontokra mindig figyeltem.

Valahogy nem is volt ebből vita sosem, ha valamit nem akartak megtenni, elég volt annyit mondani, hogy nézd meg a napirendet, most fogat kell mosni, ez következik – magam sem értettem néha, miért volt ez számukra egyértelmű, de az volt.

HÁNY ÉVES KORTÓL HASZNÁLJUK A KÁRTYÁKAT?

9

A kártyákat 2-3 éves kortól érdemes használni. Ekkor már elég fejlett a szimbólumképzés, és a gyermekek egy fogkefe képéről képesek asszociálni a fogmosásra, mint tevékenységre. 

9

A kártyák egészen a kisiskolás kor végéig jó szolgálatot tesznek. Természetesen figyeljünk arra, hogy a korral együtt a kártyák is komolyodjanak. Például a gyerkőc maga írja le az egyes tevékenységeket!

HOGYAN HASZNÁLD A KÁRTYÁKAT?

A kártyákat 3 felé osztottam: reggel-napközben-este.

Mindhárom napszakot más-más minta jelöl.

Eleinte azt javaslom, egy-egy napszak kártyáit kezdd el használni.

Mindhárom mintából hagytam üres keretet is, ezekbe berajzolhatod, beírhatod, a csak rátok jellemző napirendi pontokat is, mint például zeneiskola,  úszás, stb.

A kártyák használatára sokféle módszer létezik, egyszerűen ki lehet tenni őket egymás után, például csipesszel madzaghoz erősítve.

Kartonlapra, de akár a szekrény oldalára is ragaszthatod, bluetack-kel vagy öntapadós tépőzárral. 

Ha van elég hely a hűtőszekrény ajtaján, öntapadós mágnescsíkkal ott is lehet a helye. 

A lényeg, hogy jól látható, hozzáférhető helyre tedd, és használjátok minél gyakrabban!

Készíthetünk kettéosztott táblát hozzá , egyik felén a “meg kell csinálnom”, másik felén az “elkészültem vele” felirattal.

Vagy mátrix-ot is szerkeszthetünk, függőlegesen a napirendkártyák egymás után, vízszintesen a napok következnek, és lehet pipálni az elvégzett feladatokat!

MIRE JÓK A NAPIREND – KÁRTYÁK?

A napirend kártyák segítenek keretet adni a napnak. Sokkal könnyebben kialakulnak azok a rutinok, amelyek megmentenek bennünket a kapkodástól, ezáltal pedig sok-sok feszültség és veszekedés forrásától.

A gyerekek időbeli tájékozódásának első lépése, hogy biztos alapokon álló napirendet alakítsunk ki számukra. 

A kártyákat 2020. február 12-én 8:30 perckor érkező emailből tudod majd letölteni. A téged érintő gyerkőc születési évét ne felejtsd el bejelölni! A kártyákat mindenki megkapja, aki bejelölte a korosztályokat 🙂

IDŐBEN VALÓ TÁJÉKOZÓDÁS

Ha gyermeked már nagycsoportos, és még nem használja biztosan az idővel kapcsolatos alapfogalmakat: holnapután, tegnapelőtt, stb, vagy nem ismeri a napokat, akkor szeretettel ajánlom a “Hány óra?” időbeli tájékozódást fejlesztő online tanfolyamot!

Hány óra? Időbeli tájékozódást fejlesztő program

A NAPIREND KÁRTYÁKAT MÁR ELKÜLDTEM A HÍRLEVÉLBEN, EZEKET NEM KÜLDÖM EL ÚJBÓL. 

Iratkozz fel A SKILLO levelekre, és feliratkozásod után sok más értékes játékot, sablont küldök neked! 

MIT TEGYEK, HA MÉGIS SZERETNÉM MEGKAPNI A NAPIREND KÁRTYÁKAT?

A napirend kártyákat a Skillo Játéktárban találod meg. Katt a gombra, nézd meg, hogyan csatlakozhatsz!

A honlap cookie-kat használ. Részletek

Az adatvédelmi tájékoztató ide kattintva érhető el.

Bezárás