Levegőt venni – milyen magától értetődő dolog, nem?

Mégis már annyiszor éreztem, hogy nem kapok belőle eleget…

Néha csak sóhajtoztam, máskor szinte fuldokoltam, és vártam, hogy végre megkönnyebbülten fellélegezhessek.

Hosszú évek kellettek ahhoz, hogy megtanuljam, hogyan lehet tudatosan is szabadon lélegezni!

Amikor éppen három éve elkezdtem jógázni, akkor hallottam először, hogy valaki azt kéri tőlem: lélegezzek. Meg is megmosolyogtam ezt az instrukciót, de nem sokkal később megértettem, mi ennek a jelentősége. A helyes légzés a jógánál sokat segít abban, hogy képes legyek valóban jól elvégezni a gyakorlatokat. Ez ma már egyértelmű számomra, de bevallom, annak idején egy-egy pózt megtartása olyan erőfeszítést és koncentrációt kívánt tőlem, hogy nemhogy helyesen, hanem olykor egyáltalán nem vettem levegőt. Így tulajdonképpen nem is volt olyan hiábavaló, hogy emlékeztetett az oktató: nem haltam még bele, szóval lélegeznem még kellene.

Nem tudom, veled előfordult-e, hogy egy-egy embert próbáló, feszült helyzetben visszatartottad a lélegzetedet – mióta tudatosan figyelek a légzésemre, jó párszor rajtakaptam magam, hogy ezt csinálom. Mintha ezzel tudattalanul próbálnám valamiképp mégis az irányításom alatt tartani a dolgokat. Ha visszatartjuk a lélegzetünket, az olyan folyamatokat aktivál a testünkben, amelyek által kevésbé érzékeljük például a fájdalmat, pedig minden szempontból sokkal jobbat tenne, ha kifújnánk magunkat – még a kifejezés is milyen árulkodó.

Hogy mi mindenre képes az egyenletes, mély légzés?

9

Csökkenti a stresszt.

9

Segít abban, hogy megőrizzük a nyugalmunkat.

9

Elősegíti a tartós figyelmet.​

9

Javítja a tanulási képességeket.

9

Csökkenti a vérnyomást és a pulzusszámot.

9

Segít az érzelmek szabályozásában.

9

Támogatja a jobb emésztést.

9

Hozzájárul a pihentető alváshoz.

Amire pedig talán még nem gondoltál eddig: gyerekeknél is ugyanezt a jótékony hatást fejti ki a megfelelő légzéstechnika.

Gondolom, most kicsit furcsán nézel, és talán a szemöldöködet is felhúzva kérdezed: De most akkor tanítsam meg a gyermekemet lélegezni?

Ami az a válaszom, hogy bizony, ez egy jó ötlet. Már csak azért is, mert a levegővételhez nem kell semmi, a helyes légzés lehetősége mindig rendelkezésünkre áll. A tudatos légzés technikájával egy olyan stresszkezelő technikát sajátíthatunk el mi és a gyermekünk is, ami hosszú távon szolgálja a testi és lelki egészségünket, javítja a teljesítményünket.

Természetesen nem kell semmi különösre gondolnod, a dolog szerencsére szinte pont olyan egyszerű, mint maga a lélegzetvétel! Össze is gyűjtöttem neked ehhez pár, kedvcsináló játékos gyakorlatot! Hidd el, élvezni fogjátok!

Buborékfújás

Buborékfújás közben a gyermek az átlagosnál mélyebb levegőt vesz és a nagyobb buborékért képes jóval hosszabban kifújni, mint egyébként.

Ezen a linken megmutatom nektek, hogyan készíthettek magatok is végtelenül egyszerűen saját buborékfújót.

Fújógyakorlatok

A megfelelő légzéstechnika nemcsak a stresszkezelésben fontos, de nélkülözhetetlen megfelelő beszédhez, a tagolt olvasáshoz is. Az alábbi linken egy olyan játékos módszert mutatok nektek, amely különösen alkalmas a helyes légzés elsajátításához. A gyerekek imádni szokták!

Vannak jó gyakorlatok, és vannak azok, amelyektől a gyerekek szinte extázisba esnek. Ezen a linken az utóbbira mutatok egy igen egyszerű, de annál szórakoztatóbb példát.

A játékos fújógyakorlatok nagyon népszerűek a gyerekek körében, és még nem is sejtik, hogy közben a szájizmaikat és a légzéstechnikájukat tökéletesítik általuk. Az alábbi linkre kattintva egy faék egyszerűségű példát mutatok arra, hogyan válhat egy légzésgyakorlat a szülinapi buli egyik legjobb mókájává

Csupa egyszerű, hétköznapi ötlet, ami segít gyermed számára tudatossá tenni a ezt a csodálatos folyamatot, a légzést!

Vannak kedves dolgok, amiket nem érdemes csak ünnepnapokra tartogatni, hiszen például a gyertyák a hétköznapi közös vacsorák hangulatát is fokozhatják. És így kiváló lehetőség nyílik a vacsora végeztével egy kis játékos légzésgyakorlatra is. A gyertya elfújása amúgy is izgalmas a gyerekek számára, de ha a gyertyát egyre távolabb tartjuk, akkor egyre erősebb fújásra lesz szükség az eloltásához. A nevetés garantált!

TETSZETTEK AZ ÖTLETEK?

Iratkozz fel A SKILLO levelekre, és feliratkozásod után sok más értékes írást, játékot, sablont küldök neked! 

A honlap cookie-kat használ. Részletek

Az adatvédelmi tájékoztató ide kattintva érhető el.

Bezárás